Svako četvrto dete bar jednom se opilo

Tokom prošle godine čak 40,3 odsto od ukupnog broja odraslih stanovnika Srbije i 33,6 odsto mladih uzrasta od 15 do 19 godina konzumiralo je alkohol.To su rezultati istraživanja zdravlja stanovnika Srbije koje su obavili tokom 2006. stručnjaci Instituta za javno zdravlje Srbije “Dr Milan Jovanović - Batut”.Prema ovom istraživanju u Srbiji se svako četvrto dete uzrasta od 12 do 19 godina opilo bar jednom u životu i to skoro svaki treći dečak (31,8 odsto) i svaka peta devojčica (19,5 odsto).- U Srbiji, nažalost, ni početak a ni kraj ljudskog života ne mogu da se obeleže bez alkohola. Alkohol je psihoaktivna supstanca koja je kod nas toliko raširena da ljudi više nemaju pravu procenu o njemu. Ne kažem da treba apstinirati, ali svakako je potrebno imati sva saznanja o njemu. Alkohol nije otrov, reč je samo o količini. Granica normalnog i zloupotrebe za muškarce je 14 čaša alkoholnog pića za nedelju dana, a za žene duplo manje. Jedinica predstavlja čašu žestokog pića koja je identična s dva decilitra vina ili pola litra piva. U pojedinačnim prilikama, recimo na slavlju, riskantno je sve što je preko pet čaša žestokog pića za muškarce i više od tri za žene - objašnjava dr Vera Trbić iz Instituta za mentalno zdravlje.

www.danas.co.yu

Written by info on August 7th, 2007 with no comments.
Read more news on Drustvo Oko Nas and Domaca Hronika and Samo Vi Pricajte and Verovali Ili Ne.

Related articles

No comments

There are still no comments on this news.

Leave your comment...

If you want to leave your comment on this news, simply fill out the next form:




You can use these XHTML tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong> .

Relacije prema svetskom imeniku: